Draudimas negalioja nepakeitus vasarinių padangų

Nuo lapkričio 10 dienos,  visi Lietuvos vairuotojai privalo pakeisti savo transporto priemonių padangas į žiemines – pritaikytas šaltajam metų laikui. Pagal transporto draudimo taisykles, draudimo apsauga negalioja, jeigu eismo įvykis sukeltas techniškai netvarkingos transporto priemonės.

Nepakeitus padangų gresia trejopa atsakomybė:

  • Rizikuojate savo ir aplinkinių turtu, sveikata ir gerove vairuodami nesaugią transporto priemonę. Šaltuoju metų laiku vairuoti yra gerokai sudėtingiau. Imkitės visų priemonių, galinčių padėti išvengti nelaimingų atsitikimų.
  • Bauda. Kelių policijai patikrinus, gausite baudą, kad transporto priemonės padangos nepakeistos.
  • TPVCA draudimas negalioja. Jeigu sukelsite draudiminį įvykį ir nukentės tretieji asmenys, draudimo bendrovė pagal TPVCA draudimą žalą padengti atsisakys, jeigu tiesioginė įvykio priežastis – nepakeistos padangos. Taigi nuostolius tretiesiems asmenims atlyginti turėsite savo lėšomis.
  • KASKO draudimas negalioja. Jeigu esate apdraudę savo automobilį savanoriškuoju KASKO draudimu ir įvyks eismo įvykis, žala jums nebus padengta jeigu tiesioginė įvykio priežastis – jūsų automobilio techninė būklė – nepakeistos padangos.

 

Naudinga? Pasidalinkite -

This entry was posted in Automobilio draudimas, KASKO draudimas, TPVCA draudimas.

21 komentaras

  1. Ieva:

    Laba diena,

    Ar galioja kasko draudimas įvykio metu, jeigu vasara automobilis buvo su nepakeistomis žieminėmis padangomis?

    • Sveiki, Ieva, žieminių padangų naudojimas vasarą – reikalavimų nesilaikymas. Taigi, jeigu tiesioginė įvykio priežastis būtų būtent žieminės padangos vasarą, draudimas negaliotų arba būtų mažinama draudimo išmoka. Jeigu įvykio pirežastis nėra padangos, draudimas galiotų.

  2. Pavelas:

    Laba diena,

    Ar galioja kasko draudimas įvykio metu, jeigu priekinės padangos demisezoninės, o galinės žieminės dygliuotos? Automobilis varomas galiniais ratais.

    • Sveiki, Pavelai, draudimo aspektu žiūrint, svarbiausia, kad padangos atitiktų saugos reikalavimus. Jeigu pagal kelių eismo taisyklių normas leidžiama važiuoti su tokiom padangom, draudimas galios.
      Dėl kelių eismo taisyklių paaiškinimo jums reikėtų kreiptis į valstybinę kelių transporto inspekciją
  3. Arturas:

    Jusu komentaras:

    “Sveiki, Ieva, žieminių padangų naudojimas vasarą – reikalavimų nesilaikymas. Taigi, jeigu tiesioginė įvykio priežastis būtų būtent žieminės padangos vasarą, draudimas negaliotų arba būtų mažinama draudimo išmoka. Jeigu įvykio pirežastis nėra padangos, draudimas galiotų.”

    Jusu kitas komentaras:
    “Sveiki, Arūnai, vasarą galima važinėti su žieminėmis padangomis, taigi ir draudimas galios.”

    Kuris yra “teisingas” ?

    Kas link zieminiu padangu vasara, -tai vienintelis ju minusas vasaros sezonu, jos greitai devisi ir sekancia ziema tenka pirkti naujas. O technines charakteristikos prie 120 km/h esant slapiai kelio dangai ilgesnis stapdymo kelias. Kadangi Lietuvoje “autobanu” nedaug, nematau priezasciu, kodel draudimui turi uzkliuti ziemines padangos vasara. Isskyrus subjektyvu formaluma, nenorint moketi ismokos. Jokios kitos priezasties nemoketi KASKO ismokos nematau. Man idomu, kurios draudimo imones sitoj vietoj “pasizymejusios”?

    • Teisingas atsakymas būtų toks – formaliai, techninės apžiūros su žieminėmis padangomis (ar jos su šipais, ar be jų) nepraeisite. Taigi žieminės padangos vasarą yra techninis netvarkingumas. Tokias taisykles priima ne draudimas, o tam skirtos institucijos. Žalos sureguliavimo procesas yra labai individualus procesas, ir niekada niekas iš anksto negali pasakyti, kas yra visiškai tiesinga, nes būtinai nutiks taip, kad situaciją reiks spręsti vietoje. Taigi jeigu draudimo bendrovės žalų ekspertas vadovaujasi tiesiog formalumais, kad žieminių padangų vasarą būti negali, tikėtina, jis bus linkęs mažinti išmoką. Nuo ko tai priklauso? Nuo visko, nuo darbuotojo patirties, profesionalumo, draudiko taisyklių, net nuo nuotaikos. Realybė yra tokia, kad draudikas turi įrodyti, kad TIESIOGINĖ įvykio priežastis yra – netinkamos (t.y. pagal visuotinai nustatytas bendras saugaus važinėjimo taisykles) padangos, tokiu atveju tikrai draudimo išmoka mažinama arba nemokama. Jeigu įvykio priežastis yra tiesiogiai nesusijusi su padangomis, išmoka priklauso standartiškai pagal KASKO taisykles bei sutarties sąlygas. Tuo tarpu, atsakymo, kurios draudimo bendrovės yra “pasižymėjusios”, apskritai, nėra. Nėra jokios bendros statistikos. Visgi, visada reikėtų atsiminti, kad draudiko išvada dėl žalos nėra galutinė, klientas visada gali nesutikti su draudiko išvada ir pateikti savo reikalavimus.

      • Arturas:

        savaitgali praejau technikine su zieminemis padangomis. Nei zodzio niekas nepasake (padangos be spygliu). Nors akivaizdziai buvo matyti, kad padangos ziemines.
        taigi, tokio reikalavimo ir neatitikimo nera. Yra reikalavimas ziema vazineti su zieminemis, nes su vasarinemis ziema pavojinga vazineti is principo. O ziemines vasara tiesiog devisi greiciau ir beveik niekas nevazineja su jomis butent todel. Plius pakliuti i autoivyki kuriame tu esi kaltas ir kurio pagrindine priezastis yra padangos,- beveik neimanoma. Nebent tai vasarines padangos ziema. Todel manau, kad draudikams uzsispyrus, pasamdzius gera advokata is ju galima ismust ir draudimo ismoka ir dar siek tiek auksinu. Jei reiks, taip ir padarysim, nera ko cia atsipalaiduot :)
        Iki

  4. Romas:

    Turiu dvi vienodo rasto m+s padangas,bet ju gamintojo pavadinimai skirtingi.Ar tai gali buti priezastis(po autoivikio) draudikui nemoketi ismokos?

    • Pagal transporto būklės techninius reikalavimus, ant vienos ašies turi būti gamintojo numatytos vienodos padangos: abi padangos to paties gamintojo,  vienodo konstrukcinio tipo, vienodų matmenų, vienodos paskirties, keliamosios galios, leistino greičio, vienodo protektoriaus rašto. Taigi, skirtingų gamintojų padangos – tai techninio netvarkingumo ženklas. Jeigu įvykis įvyko tiesiogiai būtent dėl šio fakto, išmoka gali būti ir nemokama.

  5. ogidija:

    sweiki ar galima vasara vazinet su padangom m+s

  6. Darius:

    Sveiki norėjau paklausti ar ant keturiais varomais ratais visų padangų raštas turi būti vienodas?

  7. Arturas:

    Sveiki. Žinoma, kad įstatymų numatyta tvarka, nuo balandžio 1 d. automobilius galima eksploatuoti su vasarinėmis padangomis. Tačiau neretai net ir balandžio pradžioje pasitaiko neigiama temperatūras bei plikledis. Ar galios draudimas įvykus eismo įvykiui dėl plikledžio, kai oficialiai jau galima važinėti vasarinėmis padangomis?

  8. Andrius:

    Sveiki norėjau paklausti, ar galioja draudimas patekus į eismo įvykį kai vienas ratas buvo nuleistas ir pakeistas atsarginiu plonu ratu (nes tuomet taip išeina, kad ant vienos ašies buvo skirtingas protektoriaus raštas). Ir ar galima naudoti atsarginį ratą, kuris skirtas vasarai žiemos sezonu?

    • Pagal KET negalima naudoti vasarinio rato žiemą. Vėlgi, skirtingas protektorius raštas ant vienos ašies – transporto saugaus naudojimo pažeidimas. Standartiškai draudimas gali atsisakyti mokėti išmoką. Kita vertus, jeigu įrodoma, kad tiesioginė įvykio priežastis nėra susijusi su padangomis, išmoka gali būti ir mokama.

  9. Nerijus:

    Laba diena norejau paklaust jei oro salygos suprasteja ankscuau nei lapkricio 1 ar galima uzsideti ziemines su digliais padangas?

    • Su žieminėmis padangomis galite važinėti. Negalite važinėti su dygliuotomis padangomis ne sezono metu.

  10. Arturas:

    Sveiki ar galima vazineti vasara su m+s nedygliuotomis padangomis

    • Žymėjimas M+S pats savaime neparodo, ar tai žieminė, ar vasarinė ar universali padanga. Draudimui svarbiausia, kad yra įvykio priežastis. Jeigupo įvykio bus nustatyta, kad tiesioginė priežastis yra netinkamos padangos, draudimas negalios.